27 maj 2016

Efter konferens

Efter två fullspäckade dagar, tillsammans med drygt 450 personer kändes det oerhört skönt att komma hem. Och eftersom de två dagarna tillbringats inomhus var det också oerhört skönt att ge mig iväg till skogen med småflickorna.

Den här dagen har varit lite styrig kan man säga. Jag tappade bort min telefon någon gång under dagen. INTE roligt. Utan telefonen känner jag mig naken. Med hjälp av appen Hitta min iPhone löste sig dock problemet och min kära lilla ägodel kom i rätta händer igen. Den hade glidit ur bakfickan och låg på en stol i en föreläsningssal:).

På tåget hem var vi rätt trötta, jag och min kollega. När vi stannade på stationen i Norrköping klev vi av glada att äntligen vara på hemmaplan. Jag tyckte jag kände mig aningens tomhänt och tänkte till på vad jag egentligen borde ha med mig. Plötsligt kom jag på att vi hade glömt väskorna. Alltså kabinväskorna som vi hade lagt på hatthyllan. Turligt nog hann vi rusa tillbaka in på tåget och få dem med oss innan tåget for vidare.

Jag är tacksam för att jag trots min klantighet hade tur att allt löste sig till det bästa.

Jag måste också berätta att jag lyssnade på två fantastiskt bra talare idag. Först Christina Stielli (årets kvinnliga talare 2014 och 2015) och sedan Pär (Glada Hudik) Johansson. Christina pratade om att ta ansvar för sin egen lycka och glädje och Pär berättade om sin "resa" med Glada Hudik-teatern. Båda bjöd på mycket skratt men även ett allvar som rörde till tårar.

Inga kommentarer: