3 februari 2016

Träning och vårkänslor

Ett helt gäng onsdagslediga åkte till Linköpings hundhall för att träna. Numera är vi så många lediga att vi fick dela in oss i två grupper och dela på träningstiden. Det kändes mera effektivt. Sedan hade jag och Carina hyrt en halvtimme extra till ungdomarna. 

Äntligen kändes Arya normal igen efter löpet. Vi är tillbaka där vi var innan, med glädje och fart. Jag kände mig så glad när vi var klara. 

Ute sken solen och även om det var iskalla vindar kändes det ändå vårigt. 

Jag åkte till Bruksa för att kolla av planerna. Snöfritt, blött och lite isknastrig yta. Kanske aningens tidigt att dra igång träning men snart kan vi nog köra lite småövningar i alla fall. Vore guld att kunna träna lite oftare med Arya. 

På kvällen skulle Winna på underhållsbehandling hos Ywonne. Men det blev Elvira som fick ta den istället. Sedan ett par veckor har jag tyckt mig kunna ana en viss stelhet hos henne. Självklart hade jag rätt. Jag ska alltid lita på min magkänsla när det gäller hur hundarna mår och rör sig. 

Nu har jag också en nybadad pudel som har så mycket päls att hon ser ut som en tunna. Jag längtar verkligen efter att klippa henne. Vet bara inte när jag ska hinna.

Inga kommentarer: