29 december 2015

Statistik

Jag kollade lite i SBK-tävling på hur mycket jag och hundarna har tävlat under året.

Winna har gjort 81 starter varav 21 är laglopp. Av dem har hon helnollat 39 st, hindernollat 5 st med tidsfel och diskat sig i 29 st. Det innebär 48% helnollade. Om jag räknar in de med lite tidsfel som nollade hamnar vi på 54%. Diskfrekvensen hamnar på 36%.

Elvira har gjort 74 starter varav 22 laglopp. Av dem har hon helnollat 25 st, hindernollat 5 st med tidsfel och diskat sig i 23 st. Det innebär 34% helnollade och om vi räknar in de med lite tidsfel blir det 40%. Diskfrekvensen blev 31%.

Om jag hade gått på magkänslan hade jag definitivt trott att Elvira hade en högre diskfrekvens än Winna, men så var det inte. Det är väl för att vi har haft så mycket lopp med fel i som känslan av misslyckande har varit stor. Vi har inte varit i fas under den senaste tiden.

Tvärtom har det varit med Winna. Hon har gått stabilt på slutet av säsongen men vi hade en svacka tidigare. Då med framförallt kontaktfältsfel som gjorde att vi fick göra om och därmed drog på oss disk.

Inga kommentarer: