29 december 2015

Året som gått

Kollade igenom bloggen lite snabbt för att se vad som egentligen har hänt det här året. Väldigt mycket kan man säga.

I början av året, den ångestladdade kastreringen av Elvira. Det visade sig gå jättebra och jag ångrar mig inte en sekund. Har inte märkt något negativt och hon mår så mycket bättre i sin mage numera. Det blev precis så bra som jag önskade.

Winna och jag var med på WAO-uttagningen och det var hur kul som helst att prova något nytt på agilityfronten, även om vi inte var bra nog för att bli uttagna. Jovisst, vi fick följa med som reserver om vi ville, men det ville vi inte.

Sonen flyttade hemifrån till sin mammas stora sorg. Fast det gick ju bra det med, bara jag fick vänja mig lite. Och till min stora glädje har han träffat en fantastisk gullig flickvän.

Winna tog ett hoppcert under våren. Ett till så blir hon hoppchampion...

Dottern och jag ägnade många timmar åt att hitta en balklänning. Men det var det värt, för hon var fantastiskt fin när hon tillsammans med sin vän V gick på studentbalen. Fin var hon också när det äntligen var dags för studenten.

SM var förstås fantastiskt roligt. Nästan på hemmaplan dessutom. I Linköping. Och jag fick starta båda hundarna i lag och Winna individuellt. Det var lycka. Bästa resultatet blev Winnas lagplacering, en fjärdeplats.

Så var det förstås Guldagilityn i Kalmar. Väldigt, väldigt roligt och väldigt, väldigt varmt.

Ny arbetsgivare har jag fått. Det gamla företaget 4GHI blev uppköpt och jag jobbar numera på Stratsys.

ÖM blev en riktig succé med vinst i lag för båda hundarna, en andraplats individuellt för Elvira och för Ajaj och en fjärdeplats för Winna.

Dottern flyttade till Luxemburg för att under ett år arbeta som au-pair. Att båda barnen flyttade under samma år kändes som en dödsstöt i mammahjärtat, men det är livets gång och bara för mig att gilla läget. Vi fick i alla fall chansen att träffa henne under hösten när vi, tillsammans med svärmor och svärfar, gjorde Paris/Luxemburg/Tyskland på en vecka. Härlig resa där vi också fick fira att IFK Norrköping tog SM-guld.

Mindre roligt var terrorattacken i Paris ett par veckor senare. Alldeles fruktansvärd!

Sonens längtan efter en egen hund resulterade i en liten sheltieflicka som heter Arya. En häftig, fartig och glad tjej som jag hoppas få låna för lite agility framöver. Träningen är i alla fall påbörjad.

Så en underbar jul, med dottern tillfälligt hemma. Vi njuter av att ha henne här. Snart nytt år. Får se vad det har att erbjuda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin sammanfattning du har gjort av året som snart är slut. Håller med dig. Det blev ett händelserikt år för er. Så glada över att vi fick tillfälle att vara med./ Benno och Anna-Lisa