5 december 2015

Komma ifatt

En del trista saker är jag bäst på att skjuta framför mig, typ räfsa löv och ställa in trädgårdsmöblerna. I synnerhet den här varma hösten har jag hela tiden tänkt att det får bli nästa lediga onsdag eller nästa helg. Men nu har jag i alla fall räfsat ihop det värsta och imorgon åker möblerna undan.

Sonen med flickvän kom hit och vi vågade oss ut i skogen med hundarna trots blåsten. På hemvägen ramlade en gren ner på vindrutan och jäklar vad rädd jag blev. Glad också att det var på bilen och inte i huvudet.

Sedan åt vi hämtmat från Thairestaurangen här i Sörping enligt sonens önskemål:). Smidigt att slippa laga maten vi skulle bjuda på, haha.


Och lussebullarna är nu bakade, i god tid känns det som. Kanske inte i god tid till första advent men till andra, till Lucia och till jul.

Inga kommentarer: