29 augusti 2015

Weightpull

I år har vi tävlat SM, både jag och min bror. Jag i agility och han i weightpull. Olika grenar men med ett stort gemensamt intresse, nämligen våra hundar. Ganska häftigt tycker jag. Tillsammans med vännen A åkte jag till Yxbacken i Norrköping för att se hur det där med weightpull går till och självklart för att heja på brorsan och Bizon. Vi passade på att låna Elda och Dumle för en liten promenad. Ny ras, ny tävlingskarriär för oss kanske??? Nä, skulle inte tro det :) Men jag är jäkligt sugen på att träna mina att dra lite grand för att bygga muskler. Kanske blir det ett vinterprojekt.

Hur gick det för broren då? Det började bra med tre fina drag. Konkurrensen var mördande och det där med strategi för vilka vikter man skulle gå in på var förstås oerhört viktigt. Bizon är en stark hund med en vilja att dra som definitivt har vinstkapacitet när dagsformen är på topp. De satsade allt för vinst och var snubblande nära. Bizon drog och drog och sakta, sakta rörde sig vagnen framåt. Orkade inte riktigt och tiden tog slut. SM-guldet gick till någon annan men Bizon är knappt tre år, har haft ett fantastiskt tävlingsår och gjorde sitt yttersta på sitt första SM. Han har framtiden för sig. Nästa år, då jäklar! Dessutom fick han pris för Årets nykomling. Bra jobbat brorsan och Bizon. Jag är stolt över er!

Här i Söderköping är det som jag tidigare sagt, Gästabud. 10-årsjubileum dessutom. Det har varit sjukt mycket besökare. Vi passade på att gå ner och titta lite ikväll. Har också haft filmmys med dottern, såhär sista kvällen innan resan. Ångesten finns där i bakgrunden hela tiden...

Inga kommentarer: