30 augusti 2015

Luxemburg och SM-klara

Nu har hon landat i Luxemburg, våran tjej. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här ska bli en rolig och spännande upplevelse i hennes liv. Att familjen är bra och att de tycker om varandra. Att hon träffar många nya vänner. Att hon får utveckla sina språkkunskaper. Att allt blir bra helt enkelt.

Men Gud vad tomt det är här hemma. Jag kommer sakna henne hela tiden. I vardagen ni vet. Det där man gör tillsammans utan att man egentligen gör nåt speciellt. Åker och handlar, bakar en paj, kollar på en film, planerar middagen, pratar i telefon på vägen hem från jobbet, säger godnatt och sånt. Älskar teknik som ändå gör det enkelt att hålla kontakt.

Mitt i allt packande och skjutsande och ont i magen kan jag ändå glädjas åt att Winna är SM-kvalad med sitt lag Ajwistja. Hon tävlade med P idag och laget vann en av klasserna. Så roligt och så skönt att slippa jaga pinnar in i det sista. I ärlighetens namn har jag inte känt mig det minsta orolig för att vi skulle misslyckas i år. Vi har ett fantastiskt bra lag, men man kan aldrig veta säkert. Glad är jag i alla fall.

Nu ska vi försöka få ihop vardagen här hemma. Det är inte helt lätt att ordna det på bästa sätt för hundarna nu när båda barnen har gett sig iväg. De har varit en stor hjälp under alla år vi har haft hund. Nu har jag turen att ha en styvfar som ställer upp för oss så det ska nog ordna sig får vi tro, men det blir lite knöligare än det har varit tidigare. Tänk om de kunde vara med mig hela tiden. Då skulle vi må bäst allihop.

Inga kommentarer: