26 juli 2015

Borlänge, dag 2

Ny dag och nya tag. Två agilitylopp och ett hopplopp var för mina hundar. Winnas hopplopp gick jättebra. Jag tyckte jag pushade henne och hon sprang på riktigt fint. Dock en väldigt lätt bana och då har vi inget att sätta emot. 18e plats. Kan väl tillägga att vi var 11 hundar på samma sekund och 4 av dem fick pinne. Det är inte mycket som skiljer egentligen. Första agilityloppet var nog den roligaste banan de här dagarna. Där hoppade hon balansen så vi tog om och diskade oss. I sista agilityloppet gjorde hon återigen ett jättefint nollat lopp och hamnade på.....17e plats:).

Elvira nollade också hoppklassen men på en rätt dåligt tid (typ 3 sekunder långsammare än Winna), 34e plats. I den roliga första agilityklassen gick hon verkligen jättebra, men så kom jag fel ett uns av ett ögonblick och skickade henne rakt på ett hinder istället för runt så disken blev ett faktum. Så jäkla retligt. I sista agilityklassen hoppade hon kontaktfältet på balansen, och eftersom jag nu har bestämt mig för att vara konsekvent med att inte tillåta det så tog vi om och diskade oss.

Hann med ett lopp med Mille i largehopptrean också. Vi kom runt med en femma och massa tidsfel, men han var jätteduktig. Sedan var det bara att packa ihop och åka hem. Tanken föresvävande mig att stanna kvar ytterligare en natt i stugan och åka hem på morgonen istället. Det hade nog varit smart. Men vid 20.30 åkte jag från tävlingsplatsen, stannade vid Kupolen i Borlänge och köpte mat och åkte sedan vidare. Jag var trött som tusan, regnet öste ner och i Västerås orkade jag inte längre. Stannade vid en mack, tog fram en kudde, la upp fötterna på sätet bredvid och somnade. Vaknade nästan en timme senare av att en bil parkerade bredvid. Sedan körde jag vidare och var hemma vid halv två. Rastade hundarna en kortis och stupade i säng.

Inga kommentarer: