26 juli 2015

Borlänge, dag 1

Det där med att sova i bilen brukar gå bra, men den här natten var det inte jätteskönt kan jag lova. Det var kallt som tusan. 11 grader i bilen på morgonen... Tävlingsvädret under dagen var i alla fall bra. Soligt men kylig luft. Klasserna i trean var stora, cirka 100 startande i small och medium. Den här dagen hade mina hundar tre lopp var, ett agilitylopp och två hopplopp.

Winnas agilitylopp var lite urflippat och vi diskade oss. Sedan gjorde hon två fina nollade hopplopp (eller vi hade visst aningens tidsfel i ett av dem). Tyvärr räckte inte tiderna till bättre placeringar än 16 resp 17 plats och det var 15 SM-pinnar. Extra surt i det första där vi var en hundradel från pinne :(.

Elvira var klistrig hela dagen. I agilityklassen fick vi fem fel för kontakt innan den kluriga slalomingången och sedan lite tidsfel (27e plats). Första hoppklassen nollade vi men kom på 28e plats och andra hoppklassen nollade vi med lite tidsfel och hamnade återigen på 27e plats. Båda hundarna ligger stabilt på sina placeringar i alla fall:).

Utöver mina egna hundar körde jag Mille i hoppklass 3. Det började bra men blev tyvärr en disk då han gick ur slalom en pinne för tidigt utan att jag såg det. Sedan lyckades jag även diska Uno i två lopp i klass 2. Det blev en lång dag och efter lite mat på kvällen och inflytt i stugan slocknade jag som en stock.

Inga kommentarer: