12 maj 2015

Det går fort nu

Maj, det brukar vara min älsklingsmånad. Men den här majmånaden har hittills varit ganska trist med grått och kallt väder. Härom dagen tittade solen fram och grannens körsbärsträd blommade så fint. Samma sak med vår spirea. Nu är de snart överblommade. Det är synd att blomningstiden är så kort för det är så otroligt fint. Men som Magnus Uggla säger; Underbart är kort.

Vårt sovrum växer fram sakta men säkert. Idag tog jag fram symaskinen för att lägga upp ett par gardinlängder som jag köpte på Ikea i helgen. Jag har tröttnat på strikta panellängder så nu blev det puttinuttigt med vita spetsgardiner. Jag letade ju upp ett par gamla till dotterns rum, men blev sugen på ett par även till vårt sovrum, så nu ser det väldigt likadant ut i våra fönster :)

Inga kommentarer: