27 mars 2015

Städar och monterar

Alltså det är helt obegripligt hur mycket tid det kan ta att städa och få ordning i en liten etta. Men nu närmar det sig och imorgon är det dags för sonen att flytta in. Idag har han lärt sig hur man städar avlopp i badrummet. Det är aldrig roligt att göra men att ta hand om det efter andra är om möjligt ännu äckligare. Men han fixade det!

Vi skulle köpa en byrå till honom på Blocket och hade bestämt att den skulle hämtas efter jobbet idag. När jag ringde upp för att tala om att vi var på väg undrade killen om vi kunde vänta tills imorgon. -Varför då, undrade jag. -Varför då, svarade han. -Jo, för idag är jag full. Eh, jag blev lite ställd men fick ur mig att då får det nog vara... Det visade sig sedan att bästis M hade en sådan byrå så vi fick åka dit och hämta den istället. Så mycket bättre. Tack bästis M.

Inga kommentarer: