16 januari 2015

Så var det gjort

Jaha, nu finns ingen återvändo. Elvira är kastrerad och jag har ångest. Jag hoppas verkligen att allt ska bli bra nu. Operationen gick i alla fall bra och det är ju steg ett. Det känns alltid som om jag är så hysteriskt orolig när hundarna ska utsättas för något obehagligt. Det funkar ju för alla andra så varför skulle det inte funka för oss?

Efter att jag hade lämnat in henne åkte jag ett par ärenden jag var tvungen att fixa och sedan åkte jag och Winna till Klarsjön. Det var väl inte något jättebra val för vägen dit var rena isgatan. Det gick rätt ok att gå runt i alla fall. Ingen långpromenad direkt men ungefär vad jag hade ork till.

När jag kom hem och skulle vila lite ringde förstås ett jobb/supportsamtal som jag var tvungen att ta hand om. Och sedan ringde P och sa att Elvira ville bli hämtad. Hon hade vaknat till och var inte jättenöjd att vara där hon var. När vi väl kom in i bilen slocknade hon direkt.

Hemma försökte jag rasta henne lite, men hon var inte intresserad. Fick i alla fall i henne lite mat och sedan har hon och jag legat i sängen och hon har sovit, sovit och sovit. Sedan flyttade vi in i vardagsrummet och hon bara fortsätter att sova. Undrar hur vi ska göra inatt? Ska hon och jag sova på en madrass på golvet eller sover hon lugnt i sängen tro???

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att det gick bra, nu ska det bara läka ordentligt också. Håller tummarna för att det går bra för Elvira att hålla sig lite i stillhet.
/Lotta