15 januari 2015

Dyngförkyld

Vilken jäkla förkylning jag har åkt på! Grisögon, papperstussar i näsan och hosta, that's my day. Har spenderat större delen av dagen i sängen tittandes på serien Revenge. En liten skogstur tillsammans med C och Grappa så hundarna skulle få springa av sig lite orkade jag med också.

Nu är jag sjukt nervös inför morgondagen då Elvira ska kastreras. Jag har velat med detta beslut i flera år men nu är det slutligen dags. Varför ska jag göra det då? Jo för jag vill att Elvira ska må bra och vara glad alltid. Hon har ju sin mage som är lite besvärlig emellanåt och i synnerhet i samband med och efter löp. Då vill hon inte äta och när hon inte äter får hon ont i magen och då vill hon inte äta alls. Det blir liksom moment 22. Håll nu bara tummarna för att allt går bra. Framförallt att försöka hålla henne lugn och stilla efteråt. Det är det som bekymrar mig mest. Speciellt som jag ska jobba i Borgholm måndag och tisdag.

Inga kommentarer: