31 januari 2015

Blött

Snö kom det men mest blött och slaskigt. Kanske var det rätt att stanna hemma från tävlingen men ack så tråkigt. Det är ju så roligt att tävla. Blev en slafsigt skogspromenad med hundarna istället och Elvira fick springa lös för första gången på 15 dygn. Hon var inte hysterisk på något sätt men njöt av att kunna stanna och nosa som hon ville för att sedan springa ifatt och förbi. Härligt att allt har gått så bra. Vi väntar nog minst till nästa helg innan hon får springa med andra hundar än Winna för då går det lite mera livat till.

Bästis M ville att jag skulle följa med på Old Gold på Borgen ikväll. Ett sådant där tillfälle när man för en gångs skulle kanske har möjlighet att träffa sådana i vår ålder när man går ut. Men jag var absolut inte ett endaste dugg sugen. Tyvärr lockar det inte det minsta att gå ut och jag känner mig som världens mest tråkiga vän. Turligt nog fick hon tag på några andra som var lite mera partysugna. Hoppas de fick roligt.

Själv representerade jag familjen på födelsedagskalas istället. Det är inte så vanligt att det är jag som har den rollen. Missar ju en del pga tävlingar, men den här gången var sambon på någon arbetskamrats födelsedagsuppvaktning, dottern var på en föreställning med De Geerskolans musikklasser och Symfoniorkestern och sonen hos en vän.

Inga kommentarer: