31 januari 2015

Just den här fredagen

Det är alltid lika skönt när det är fredag. Just den här fredagen var jag hos farmor på lunchen. Jag hade inte varit där på länge så samvetet gnagde ordentligt. Hon mådde bra i alla fall.

Just den här fredagen kom dottern in till stan när jag slutade jobba och vi slog till på en balklänning. Efter mycket velande hit och dit hade hon bestämt sig för den rosa, den allra första klänningen hon provade på vår klänningturné. När vi kom till affären kunde vi inte se den någonstans och kände att det var ju så jäkla typiskt att nu när vi äntligen bestämt oss så var den såld... Vi frågade kvinnan i affären om den var såld eller kanske bara undanhängd. Tyvärr, den är såld, svarade hon men gick ändå och tittade. Det är väl den här ni menar, frågade hon. Och så tittade hon på lappen. Nja, den är undanhängd till i måndags, konstigt. Det visade sig att den aldrig hade blivit framhängd sedan dottern hade hängt undan den. Puh, vilken tur! Nu är handpenning betald och den ska ändras lite grand så den sitter perfekt. Balklänning = check!

Just den här fredagen var det jobbfest för sambon och sonen skulle in till stan med kompisar. Alltså blev dottern och jag ensamma hemma. Vi fixade lite varma mackor och kollade en film. Just den här fredagen kunde jag hålla mig vaken NÄSTAN hela filmen :)

Just den här fredagen passade snön på att välla in över östra Sverige och just den här fredagen är jag väldigt sur över det. Skulle ju åka och tävla i Sthlm imorgon tillsammans med C och Grappa. Nu har vi bestämt att det nog inte är värt att åka när väglaget är taskigt. Jäkla skit, jag som var så sugen på att tävla :(.

Inga kommentarer: