28 september 2014

Rallylydnadsdag

Tävlar vi inte agility kan vi ju alltid sysselsätta oss med rallylydnad. Och på hemmaplan dessutom. Elvira premiärtävlade i fortsättningsklassen (förutom starten hon gjorde på vårt KM) och eftersom tävlingen var dubblerad hade vi två rundor att genomföra.

Som jag skrivit förut kan man inte direkt påstå att hon brinner för rallylydnaden och att träna med henne är inte alltid så upplyftande. Däremot brukar hon ha en förmåga att höja sig på tävling. Så även under dagens första start. Jag var så jättenöjd när vi kom i mål. Hon kändes glad och med. Några små utsvävningar bara.

Nöjd skulle jag absolut vara. Trodde knappt mina öron när vi hamnade överst på pallen (delad med ett annat ekipage). 98 poäng. Galet bra :).

Den andra rundan kan vi glömma. Inte många rätt där inte. 64 poäng var väl kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på. Trodde nog att hon skulle orka hålla ihop så pass att vi skulle klara en kvalificerad runda, men det gick inte. Värt att notera alltså, inga dubblerade starter för Viran.

Men jag ruskar av mig det och kommer ihåg känslan från första rundan istället ❤️. Min fina Virapira.

Innan vi åkte hem stannade vi till i Petersburg och gick en skön promenad.

Inga kommentarer: