20 september 2014

Lag Väsby

Istället för att tävla individuellt i Linköping idag åkte vi till Väsby för att köra lag. Både small och medium-lagen har ju en pinne kvar till SM-kval. Vi ville så gärna få lyckas idag.

Men nej, det gick verkligen inte.
I hopp nollade jag Ajaj och C nollade Jack (Ocki lite fel). Winna kvar och jag kände mig ganska trygg. Hyfsat lätt bana och Winna brukar vara stabil som tusan. Men nej, hon kom fel mitt i slalom så det var bara att börja om då var det också kört eftersom vi var tvungna att nolla. Sedan slarvade jag bort resten

I agilityn ytterligare en nolla med räserråttan. Winna fem fel i ingången till slalom. Två slalomfel på samma dag och vi som sällan har sådana fel. Jag fattar faktiskt inte riktigt varför. Om jag kände att jag hade gjort alldeles galet, t ex sprungit ifrån henne, eller tryckt henne i ingången, då hade det varit lättare att förklara, men så kändes det inte. Ocki nollade och Jack fem fel på A. Attans.

Elvira hoppade a-hindret i agilityklassen och fick fel i slalom som stod direkt efter. Sedan nollade hon hopploppet med bravur. Vi var faktiskt helnollade med laget men det räckte ingenstans:( eller jo, till en tredjeplats.

Totalt varsin andraplats som bäst men bara 1 SM-pinne i resp klass. Otur! Blir att åka till Smålandsstenar i november...

Inga kommentarer: