24 september 2014

Känns bra ändå

Inte tusan var det uppehållsväder när jag vaknade idag. Alltså kände jag mig inte motiverad att göra ett endaste dugg. Tanken var att jag skulle träffa C med Grappa på Bruksa på förmiddagen, men när jag ringde henne för att kolla om hon fortfarande var sugen på att träna lyfte hon luren och svarade "nä, jag har ingen lust":). När vi hade pratat en stund bestämde vi oss för att träna lite trots allt. Vi behövde förbereda morgondagens kurs.

Det blev ganska bra ändå för det slutade regna och det är ju faktiskt roligt när man väl kommer iväg. Sedan avslutade vi med att gå 2,5an i Petersburg. Nu kunde man ju tänka sig att vara inne och mysa resten av dagen även om mysa innebär att städa, tvätta, laga mat och sånt där roligt... Men faktum är att vi är lite knäppa i huvudet vi hundmänniskor så på kvällen träffades vi på Bruksa igen, den här gången för att träna lite rallylydnad. Det är ju faktiskt tävling i helgen. Fast den rallyträningen hade nog Elvira kunnat tänka sig att hoppa över. För att sitta och ligga i blött gräs är ingen höjdare. Winna däremot, hon uppskattade rallypasset desto mer. Det är så jäkla roligt att träna med henne.

Inga kommentarer: