23 september 2014

En vanlig tisdag

Alltså den här skylten... Jag går förbi den lite då och då och kan inte låta bli att le varje gång. För det första ska man inte vattna hunden i rabatten. Om jag vattnar hunden ger jag den väl vatten eller?? Det borde väl vara "Låt inte hunden vattna vår rabatt" om man nu vill använda det uttrycket. Varför inte helt enkelt "Låt inte hunden kissa i vår rabatt", eller "Rasta inte hunden i vår rabatt". Sedan tycker jag nog att djuret på bilden mer ser ut som en katt än en hund :). Men som sagt, jag blir glad när jag ser den, och mina hundar får inte rasta sig där!

Någon som är sugen på en billig bil. Min styvfar ska sälja sin och jag ska hjälpa honom att lägga ut den på Blocket. En Honda Civic -99, automat, som har gått 14900 mil. Rost och en del skönhetsfläckar finns, men den ska visst gå bra i alla fall. Typ 8000:-

Fint väder var det idag. Alldeles väldigt mycket skönare än igår även om temperaturen var låg. Hoppas på uppehåll imorgon med när jag är ledig.

Inga kommentarer: