19 augusti 2014

Harry Potter the Exhibition

Förra året när Titanic-utställningen var i Norrköping hade vi tänkt besöka den, men när vi väl kom iväg var det så lång kö att vi struntade i det. I år, när det istället blev Harry Potter-utställning, bestämde vi tidigt att den SKA vi verkligen gå på. Och idag blev det äntligen av.

Det var faktiskt himla bra med möjlighet att tidsboka sitt besök. Då slapp man alla köer och väntetider. Sedan vet jag inte riktigt vad jag hade förväntat mig av utställningen. Lite mera aktivitet kanske. Det började bra med sorteringshatten men sedan var det inte mycket mera.

Men visst var det fint att se så mycket kläder och rekvisita. Synd bara att vi inte valde att ha audioguidningen på engelska, för den svenska varianten kändes lite töntig.

Jag blev i alla fall lite nostalgisk när vi gick runt där. Jag gillade verkligen böckerna och filmerna och det känns så tråkigt att det är slut och inte kommer någon uppföljning. Det var också så länge sedan första Harry Potter-boken kom, jag läste den högt för sonen som nu är 22 år... Jag måste nog titta på filmerna igen, nu när mörkret börjar krypa på. Kanske till och med lyssna på böckerna.

Inga kommentarer: