4 maj 2014

Bache-kurs

Nu är jag sådär glad igen. Glad över att gå kurs. Glad över att få feedback. Glad över att utvecklas som agilityförare. Glad över att hundarna är så duktiga. Det är så himla roligt och lärorikt att gå kurs för duktiga människor. Veronica Bache är definitivt en av dem. Henne går jag gärna för flera gånger, men det är inte så lätt för hon håller inte kurs så ofta.

Winna var min prio ett-hund idag och det känns skojigt att satsa lite mera på henne nu. Dock har jag det väldigt kämpigt med mig själv och mitt samvete mot Elvira för hon vill så väldigt gärna vara med och blir så besviken när hon får sitta och vänta. Turligt nog fick hon springa ett par varv under lunchen och även en sväng på eftermiddagen när Winna kändes lite trött. Winna har inte riktigt samma uthållighet som Elvira ännu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte oxå det var väldigt kul och utvecklande att gå för Veronica. Vi får muta henne med god mat och kladdkakor fler gånger ;)
Jag lånar bilden på mig till min blogg!

Maria sa...

Ja, maten och kladdisarna verkade hon gilla :). Helt ok med bilden.