12 april 2014

Askersund - Lagtävlingar och huset stod kvar

Det var ganska kallt på landet inatt faktiskt. Jag är glad att jag hade med mig underställ att sova i. Theo och Elvira fick ha täcken på sig. Inte kändes det som om jag sov vidare mycket heller. Kanske inte den bästa uppladdningen inför dagens lagtävlingar i Askersund. Men det var i alla fall inga problem att vakna.

Bara Elvira skulle starta idag, fyra laglopp. Helt kravlöst faktiskt, för även om vi skulle lyckas ta fyra pinnar så skulle det ändå inte räcka till SM eftersom vi bara hade en pinne innan och det här var sista lagtävlingen för det här SM-året. Det var ganska skönt att för en gångs skulle inte känna någon press, men trots detta lyckades vi inte prestera alla fyra i något av loppen.

Elvira och jag gjorde ett nollat lopp, två med femmor och ett diskat. I ett av femfelsloppen blev det visst något tidsfel också då vi missade ingången i slalom och fick ta om. Det har vi inte tid med på en snabb bana. Riktigt nöjd är jag med att jag gjorde bakombyte vid tunnel i två av loppen och hon tog det utan problem. Kanske att hon nu äntligen vid 7 års ålder ska börja förstå att man faktiskt kan göra på det viset :).

Det var väldigt skönt att komma hem. Ännu skönare att huset stod kvar efter gårdagens 18-årsfest. Nystädat var det också och inga större olyckor hade hänt. Fast dottern tyckte att det var ganska jobbigt att ha fest och kände att det nog lär dröja till nästa gång.

Inga kommentarer: