15 mars 2014

Gladiatorerna

Jag kan knappt tro att jag sitter och tittar på Gladiatorerna. Det är inget program jag gillar överhuvudtaget. Men det är inget direkt annat att se heller. Får nog hitta en film att titta på för annars dröjer det inte länge innan jag snarkar i soffan.

Eftersom det inte var så skönt väder för utevistelse fick jag lite annat gjort under dagen som t ex något så nödvändigt som rakning av pudlarnas näsor och tassar. Nu är de så fina så. Även Winnas tassar blev ansade. Och så lite kloklippning.

När vinden mojnade plockade jag fram slalom och hinder i trädgården och tränade lite. Jättepositivt var att jag kunde belöna Winna med leksak hela tiden. Även Elvira till viss del. Fast hon vill ju bara tugga sönder den lilla pipisen.

På kvällen åkte jag, sambon och hundarna till skogen. Sambon sprang lite fram och tillbaka och hundarna med honom så det blev bra träning för dem. Allra bäst när vi körde budföring mellan oss i den långa backen. Jäklar vad de sprang. Till och med Theo. Fast han fick inte springa så många gånger.

Inga kommentarer: