16 mars 2014

Aktivitetsbana

Jag har läst på FB och hört här och där att det ska finnas en aktivitetsbana för hundar någonstans vid Himmelstalund i Norrköping. Idag var vi några stycken som bestämde oss för att utforska den. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men kanske lite mer än vad det var. Hundarna skulle söka dummie, hoppa över och krypa under stockar, gå slalom mellan träd, leta godis i träd och komma på inkallning. I vilket fall hade vi trevligt och hundarna uppskattade det vi gjorde. Vi konstaterade att vi nog skulle köra lite sökruta på våra hundar ibland för de flesta av dem visste inte riktigt vad de förväntades göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tränar ju sånt här utan att tänka på det! Det är en trevlig bana, men för oss som är hundnördar blir det lite väl enkelt kan jag tycka, men absolut för en "svensson-hund"

Maria sa...

Så är det nog :)