16 februari 2014

Träningstävling

Jag kände mig mycket bättre idag. Ont har jag, men inte lika illa som igår. Förmiddagen blev som en upprepning av gårdagen. Först skogspromenad och sedan pudelbad, men den här gången var det förstås Theos tur.

Såg lite vårtecken. Tänk om det ändå kunde vara så väl. På eftermiddagen var det träningstävling i Valla, Linköping. Perfekt att åka på istället för att bygga på egen hand. Winna var säkerheten själv. Inga tveksamheter där inte. Hon nollade både hopp- och agilityloppet och lyckades till och med vinna båda två. Elviras resultat var inte riktigt lika bra, två disk, men det betyder förstås inte att hon gick dåligt. I hopploppet var hon riktigt fartig och jag hann faktiskt inte med som jag hade planerat så då blev det lite fel. I agilityloppet hoppade hon av kontaktfältet på balansen så det tog vi om. I alla fall väldigt trevligt att träningstävla, i synnerhet när det är så nära.

Inga kommentarer: