25 februari 2014

Taskig start på dagen

Det blev ingen vidare bra start på den här dagen. Jag tänkte hälsa på min farmor på sjukhuset efter jobbet vilket innebar att jag och sambon behövde åka i varsin bil (vi samåker vanligtvis). Eftersom han är mycket snabbare än jag åkte han långt innan jag var klar för avfärd. Sonen, som skulle till sitt jobb, var ungefär lika sen som jag och drog iväg med Volvon. Jag satte nyckeln i Peugeoten men det sa bara klick. Klick och klick igen. Suck!

Fick ringa sonen och be honom vända. Jag och hundarna hoppade in i bilen och sedan fick vi skyndsamt ge oss iväg mot sonens jobb. Det passar ju inte att vara sen när man är ny. (Han har fått ett vikariat som assistent åt ett barn på en skola i Norrköping och skulle skriva på anställningspappren idag.) När vi väl hade släppt av honom åkte jag till min styvfar med hundarna och sedan vidare mot mitt jobb. Aningen sen förstås. Tur man har flextid och tur att vi har flera bilar:). Hem kunde sonen åka med bästis C som jobbar på samma skola. Det var ju bra för då kunde jag, precis som planerat, ta svängen förbi sjukhuset på hemvägen. Farmor var vid gott mod och ska göra ett nytt försök att åka hem imorgon. Den här gången lite mera välplanerat.

Inga kommentarer: