13 november 2013

Theo 14 år

Idag är det Theos dag. I hela 14 år har han levt. Jag kan knappt tro att han har fått bli så gammal. Och än så länge har han massor av livsglädje. Det visade han prov på när vi var på Bruksa och tränade. Han busade runt med Elvira och Winna. Ja, mest med Elvira förstås men eftersom Winna också hänger på så blev det alla tre. Och så passade han på att tigga godis av alla. Han var så nöjd och glad, lilla hjärtetrollet. Nöjd var han också med det smarriga benet han fick, även om han fick dela med sig lite till de andra. Och extra god kvällsmat (lax och potatis) var pricken över i.

På kvällen var det premiär för årets rallyträning i ridhuset på Norf. Jag tog bara med Winna för jag var så sugen på att träna henne på en avancerad/mästarbana och bara kunna fokusera på henne. Jag tycker hon gick jättefint. Faktiskt börjar det redan lossna på högra sidan och det känns så kul. Visst har vi vissa moment att jobba extra på, som att backa och som honnören där vi måste träna stadga. Hon har liksom ingen uthållighet i att sitta, ligga, stå. Efter en stund av passivitet tror hon att det nog inte var det jag ville och testar något annat. Men sånt kan man lätt träna hemma så det är bara att köra på. Är så himla sugen på att anmäla till Kungsör i mitten av december. Ska jag, eller ska jag inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte illa att som hund få bli 14 år, grattis till killen! Anmäl och se det som ett träningstillfälle, det är ju iaf en månad kvar./Lotta

Maria sa...

Vi får se... :)