8 november 2013

Jobb i Borgholm

Det var väldigt mörkt vid 05.30-tiden imorse när jag gav mig iväg mot jobb i Borgholm. Det är en väldig skillnad på att åka nu jämfört när jag åkte dit i våras och somras. Resan kändes dubbelt så lång i mörkerkörning. Men precis som vanligt infann sig den härliga Ölandskänslan så fort jag passerade bron. Förstår inte riktigt själv varför det är så. Man skulle kunna tro att jag är född där eller nåt. Soligt och fint var det också (precis som det ska).

Trevliga kunder som bjöd på god lunch bidrog ytterligare till den positiva känslan. Tyvärr blev det ingen strandpromenad för när jag slutade vid 16-tiden hade det redan börjat skymma och då ville jag bara köra hem så fort som möjligt. Hann alltså inte med att fota någon väderkvarn, vilket jag annars alltid gör när jag är där på kundbesök :).

När jag väl kom hem satt dottern och väntade på att få lite hjälp och stöd med sin bokanalys som skulle skickas in idag. Kanske inte det man längtar mest efter att göra när man kommer hem trött och sliten. Men vad gör man inte för sina kära barn <3

Inga kommentarer: