9 november 2013

Skulle väldigt gärna vilja

Jag hade lite tur imorse/förmiddags. Jag tog med mig hundarna till skogen och gick en ordentlig promenad. Jätteskönt och inget regn alls. Sedan satte vi oss i bilen och åkte hem och under den tiden kom regnet igång. Jäkla skitregn. Jag har funderat lite på det där med tråkväder. Jag hade förmodligen inte brytt mig en bråkdel om regn, mörker och kyla om jag inte hade haft hundarna. Då hade jag kunnat vara inomhus och helt enkelt struntat i hur det såg ut ute.

En annan anledning är förstås att det är pudlar jag har. Jag badar och klipper och fixar så de ska se fina ut men så fort regnet är framme så känns allt ogjort och de ser ut som skrutt. Dessutom fryser de och behöver ha täcke halva året. Winna har ju också en del päls, men väldigt mycket mera lättskött sådan. Hon fryser inte och ser alltid fin ut, oavsett väder. Nu tror ni kanske att jag skulle vilja vara utan hundarna men då tror ni fel. Dem skulle jag inte byta bort mot allt smör i Småland som ordspråket säger. De är värda varenda sekund jag måste ut i skitväder. Men man måste väl få gnälla lite ibland i alla fall:)

Gnäller gör jag också på min gamla skitpadda (iPad). Jag har en etta och den känns faktiskt ganska gammal vid det här laget och jag skulle så väldigt gärna vilja ha en ny. En ipad Air. Helst en 32gb med både wi-fi och 4G. Men är du galen, vad mycket de kostar. Jag skulle kunna nöja mig med en från fjärde generationen men de är dyra de med. Vad göra? Har kollat runt en hel del även på andra varianter. Det skulle ju kunna vara spännande med en android av något slag. Eller en Surface (som har w8-operativ). Jag vet inte hur jag ska göra men plötsligt händer det kanske. Att jag går och köper en. Det känns kanske inte riktigt bra tajmat dock. Elviras veterinärbesök kostade ju en slant, nästa helg ska vi till Ullared och helgen efter det blir det tävling med övernattning i Vårgårda. Tänk om pengar växte på träd...

Inga kommentarer: