22 september 2013

Tierp, dag två

Idag startade jag bara med Elvira. Winnas lagkamrater hade annat på schemat så Winna fick till sin besvikelse bara vara hejarklack. Två hopplopp var det och båda var klart roligare handlingsmässigt än gårdagens två agilitylopp. Tyvärr hjälpte inte det för resultaten uteblev som vanligt. Elvira gick jättefint i båda loppen men som ni vet är skillnaden mellan framgång och motgång hårfin. Det blev en disk och en nolla. Lagmässigt blev det två disk. Suck och suck igen. Varför kan vi aldrig få lyckas? Vi vill ju så gärna.

Sötnöten på bilden heter Joy och är en liten pumivalp tillhörande en av mina lagkamrater.

I alla fall är jag väldigt nöjd med Elviras lopp i helgen. Tre nollade lopp och ett diskat. Det känns som ett bra avslut på utomhussäsongen. Även Winna gjorde ett jättefint avslut med två nollade lopp igår. Nu blir det tävlingsvila ett bra tag. Vet faktiskt inte när vi står på startlinjen igen. Har egentligen inga agilitytävlingar inplanerade förrän i början av januari. Men troligen kan vi inte hålla oss borta så länge.

Bilden från gårdagkvällen strax innan solen gick ned bakom träden. Vi firade det som var värt att firas. Till höger min ena lagkamrat i Elviras lag som också var så snäll och upplät sovplats till mig och hundarna i hennes husbil.

Inga kommentarer: