9 september 2013

Jag undrar jag...

Det börjar dra ihop sig till slutet av agilitysäsongen och det innebär att det snart är dags för några rallylydnadstävlingar. Jag har bestämt mig för att starta Elvira i nybörjarklass för att se hur det går. Det gick ju så himla bra på KM, men det var också en ganska lätt bana som inte innehöll något av våra sämre moment. Så frågan är hur det ska gå när det blir lite klurigare?

Winna skulle behöva två godkända resultat i fortsättningsklassen, men med henne känns rallyn ganska omöjlig just nu. Hennes nos är fastklistrad i backen mest hela tiden och hur jag ska få upp den därifrån har jag ingen aning om när hon hela tiden belönar sig själv med något äckel att äta. Hur konkurrerar man med det hos en matstörd hund? Kanske dags att börja träna lite fokuserat...

Och på tal om träning blev det ett bra agilitypass idag. Fokus låg på att kunna välja rätt när det låg en tunnel under A. Staket och kontaktfält fanns också med bland övningarna. Båda hundarna lyckades väl.

Inga kommentarer: