27 augusti 2013

Sommarvärme

Idag hade jag förmånen att få äta lunch tillsammans med min dotter. Hon hade varit hos tandläkaren och fixat något med tandställningen så då passade vi på innan det var dags för henne att åka tillbaka till skolan. När jag skulle gå tillbaka till jobbet passade jag på att titta hur det såg ut i Hörsalsparken som nu börjar bli klar. Man kan väl säga som så att om de lyckades göra Strömparken mysig och fin så misslyckades de kopiöst här. Kändes inte mysigt någonstans, snarare som en plantskola med rader av växter. Visserligen lär de väl växa till sig vartefter, men nej, inte min smak.

I min smak var istället kvällspromenaden med sambon och hundarna. En helt underbar kväll och vi åkte till Udden. Där var det så tyst och stilla och lugnt. Det märks att semestern är över för de flesta. Mest bara de åretruntboende på plats.

Inga kommentarer: