2 augusti 2013

Ångesten kryper på

Semestern närmar sig sitt slut och ångesten kommer krypande. Nä, det var kanske lite överdrivet. Jag har väl inte ångest kanske, men jag uppskattar så väldigt mycket att ha semester och skulle så oerhört gärna vilja vara ledig ännu längre. Fint väder har det varit idag i alla fall och vi åkte till landet.

Tog båten och åkte till Svindra.

Alla tre hundarna var med.

Det är lite körigt i båten men det går.

Väl på plats fick jag hjärtat i halsgropen. Den där minsta lilla bergsgeten for förstås omkring på berghällarna och i vattnet och rätt vad det var halkade hon, for omkull och rullade runt. Jag såg framför mig hur sträckningen i ryggen slogs upp igen. Dock verkar det inte vara någon fara. Hon har inte visat något än så länge i alla fall. Jag håller tummarna.

Efter bus och lek blir det tid för vila. Ännu en härlig semesterdag.

Inga kommentarer: