27 juni 2013

Tävling i Kulefall

Kvällen bjöd på träningstävling på Catharinas Agilitycenter. Jag hade väl inte tänkt åka egentligen. Möjligen om vädret var riktigt fint. Men när jag väl kom hem tänkte jag att jag kunde åka ut en stund, gå en promenad med hundarna, köra ett varsitt lopp med tjejerna och åka hem lite skapligt.

Så jag åkte och vädret var helt ok. Tyvärr blev det mörkare och mörkare ju närmare Catharina jag kom. När jag väl var framme regnade det. Suck. Kändes som om jag lika gärna kunde åka hem igen. Men jag stannade, pratade lite och vartefter slutade regnet. Jag gick med hundarna och bestämde mig också för att köra hopploppen. Banan var lite klurig så det kändes som perfekt träning.

Winna var först ut. Hon gick så fint, min lilla tjej. Nollade och vann!!! Sedan Elvira som startade minst lika bra, tryckte på som tusan och var inte klistrig. Tyvärr öste hon på lite väl fort in mot slalom och jag trängdes lite också tror jag så det blev fel i ingången. Sedan fortsatte hon med lika bra fart och kom så fort in i sista tunneln att hon halkade och roterade ett varv (fick jag höra efteråt). Jag såg inte vad som hände, men undrade vart hon tog vägen när det tog jättelång tid att komma igenom tunneln.

Jag kände mig galet ångerfull att jag hade startat med den skaderisk det faktiskt innebär när det är så halt och blött. Det känns verkligen onödigt att riskera skador för tävlingar som inte ens betyder något. Nu har jag inte sett någon hälta eller annat som tyder på skada så jag håller tummarna för att allt gick bra. Verkligen synd på både slalomingången och snurren i tunneln för jag hade velat jämföra tjejernas tider när båda gick så bra.

Theo tyckte nog livet var rätt kul ikväll. Han fick hänga med och mingla. Dessutom tiggde han till sig godis både här och där och fick hänga på armen när jag var inorpare. En klart lyckad kväll:).

Det regnade lite på lunchen också...

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Hur gick det att köra ut från parkeringen sen?
Jag hade velat stanna, men mitt huvud ville annat.

Maria sa...

Det gick bra. Bara en bussliknande bil som hade lite problem, men när de körde ut lite längre ner gick det bra som tur var:)