9 juni 2013

Knivsta, söndag

Idag var det dags för lagklasser. När vi var på väg till tävlingsplatsen fick jag meddelande om att en av våra small-lagmedlemmar var sjuk. Det betydde att vi plötsligt bara var två eftersom A med Ocki var på utställning den här helgen. Så typiskt. Ännu mera typiskt blev det när både Winna och Maya nollade sina lopp i agilityklassen och det sedan visade sig att det vinnande laget hade 10 fel. Snacka om att vi hade haft chansen på en SM-pinne där.

Hoppet stod alltså till Elviras lag som den här säsongen startar med en nytt lagekipage. Det hoppet varade inte så länge. Socker disk, Elvira ett ganska dåligt lopp och 10 fel, Ayla disk och Theo 5 fel. Disk för laget alltså.

Sedan började det regna och åska. Inte kul. De gjorde uppehåll för att vänta ut ovädret. Bra det. Jag valde i alla fall att inte starta med Winna i hoppklassen. Kände inte att det fanns någon anledning att springa det loppet i väta och halka och riskera skador för ingenting.

Elviras lag då. Socker 10 fel. Elvira disk :(. Ayla disk. Theo disk. Inget vidare resultat att skryta med alltså och definitivt inga SM-pinnar.

Avslutningsvis gick de individuella finalerna som man hade kvalificerat sig till på fredagen och lördagen. Winna startade som nummer fem i small. Hon gjorde ett fint lopp, nollade och gick upp i ledningen. Men sedan fick vi se oss slagna av flera ekipage och hamnade på en fjärdeplats. Vann gjorde Tina och Jax, tvåa Rickard och Lova, trea Tina och Naya (tror jag). De ekipagen är lite vassare än oss hittills, men min Winna är så duktig och går verkligen framåt med stormsteg. Jag är så nöjd och glad över hennes insats idag. Det här med att avsluta med en final var hur roligt som helst. Häftig stämning även om det inte var jättemånga som var kvar till slutet. Det vill jag vara med om flera gånger.

Tråkigast idag var att Elviras mage pajade ihop igen. Främsta faktorn till det tror jag var lördagens belöningsgodis som hon förmodligen inte tålde. Säkert spelar tävlingsstressen in också. Jag blir så ledsen att jag bara vill gråta. Nu ska här torkas fiskbullar så hela huset stinker. Man vad gör det, bara min älskade Vira mår bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till alla framgångar i helgen!!! Vad tråkigt det här med Elviras mage, inte kul att hon blir dålig av belöningen :( Hoppas det snabbt går över./Kram Lotta