9 juni 2013

Knivsta, lördag

Helgens tävling gick i Knivsta. På lördagen var det bara individuella lopp, både klass 2 och 3. Winna började och först var agilityklassen. Vi nollade och fantastiskt nog blev det en vinst vilket också gav en plats i finalen på söndagen. Till finalen gick alla som hade placerat sig etta och tvåa i de individuella loppen.



Sedan kom Elviras första hopplopp. Vi nollade och det kändes jättebra. Det räckte till en sjätteplats och SM-pinne! Härlig start. Film kommer här.



Så agilityklass för Elvira. En bana med svårigheterna radade på varandra. Men jag kände hopp. Det gick bra en bit men sedan började det strula och då var det kört. Fel i slalom och när vi skulle ta om tog hon ett annat hinder först. Disk. Fast när jag kom i mål sa de att jag hade 30 fel??? Jag tror vi diskade oss på typ tre ställen. I alla fall två som jag vet säkert. Domaren måste ha somnat till en stund:).

Sedan var det en hoppklass till för Elvira. Den banan var snabb och ganska lätt och vi satte den superfint. Jag kände mig så himla nöjd när jag gick i mål. Mycket bättre än så kan vi faktiskt inte prestera. Varenda byte satt som det skulle. Men vi var förstås inte ensamma om att nolla den banan och det var många duktiga ekipage där så tiden räckte "bara" till en niondeplats. Oturligt nog blev det bara åtta pinnar. Men skit detsamma, för den känslan som det loppet gav kan jag leva på ett tag.

Sist ut på dagen var Winna. Det var lite felplanerat tycker jag. Först ut på dagen och sedan sist. Inte kul om man inte har någon klass 3-hund. Hopptvåan var mycket svårare än någon av hopptreorna. Konstigt det där. Men jag har inget emot svårigheter. Det är ju det som är kul med tvåan att ibland är det klurigt och ibland är det lätt. Tyvärr lyckades vi inte lika bra i det loppet utan det blev en disk. Fast en disk med fart och glädje, så jag är nöjd ändå. Och jättenöjd med hela lördagen faktiskt.

Inga kommentarer: