26 maj 2013

Utmattad

Jag visste att det skulle bli en asjobbig helg och så blev det. Men en rolig också. Igår började jag med ett par timmar på Bruksa för att förbereda söndagens tävling. Sedan åkte jag vidare till Linköping för att tävla fyra lopp med Winna och dessutom sitta som funktionär i en klass. När jag kom hem vid 21.30-tiden gick jag ut med hundarna och åt lite grand och sedan satte jag mig med datorhelvetet. Skulle bara se till att ladda ner tävlingen till klubbens dator men det gick minsann inte. Fanns inte tillstymmelse till kontakt med internet vare sig via det trådlösa nätverket eller via telefonen. Det fick bli min egen dator och jobbdatorn som backup. Och så var det det där med skrivaren också... Men vid 01.30 tiden kom jag till slut i säng.

Inte helt pigg imorse alltså. Men ändå på bruksa vid 06.30. Det blev en lång tävlingsdag och jag var inte hemma igen förrän vid 21.30. Är det konstigt om man känner sig alldeles slut som människa?

Men så till det positiva. Winna har gått jättefint och i Linköping tog vi två pinnar, en agility och en hopp. Samma bedrift lyckades vi med idag så det betyder fyra pinnar i helgen och vi är numera fullpinnade i tvåan. Mer än fantastiskt! Jag är så stolt och glad över min lilla, lilla sheltieflicka så ni kan inte ana. Mer om helgens lopp imorgon för nu ska jag sova.

Inga kommentarer: