8 april 2013

Tandborstning

Ser din tandborste ut såhär? Inte bra! Du borstar för hårt.
Sluta genast!
Använder du en mediumhård tandborste? Sluta genast!
Byt till en mjuk.



Undrar du varför? Jo, för att om man borstar hårt med en hård tandborste så borstar man bort tandköttet från tandhalsarna och det är inte roligt alls. Man får jätteont i tänderna och det finns inget man kan göra åt det. Sensodyne tandkräm hjälper lite grand, men bara lite. Det är inte roligt när man har varit ute i kylan och sedan kommer in i värmen och tänderna värker så hela huvudet gör ont. Det är inte roligt när man dricker för varmt eller för kallt och det gör ont. Det är inte roligt när man äter viss mat och det gör ont. Slutsats: Borsta mjukt och fint med en mjuk tandborste. Det blir rent ändå. Jag lovar. Jag önskar jag hade vetat...

2 kommentarer:

Felicia Elvnäs sa...

Otippat inlägg! Men -jag borstar bra! Du kan checka så jag gör rätt Ms Toothfairy :)

Maria sa...

Härligt att kunna förvåna lite. Bra att du borstar rätt!!!