10 april 2013

Rusta style

Häromdagen såg jag på FB att några tjejer från Linköping tränade agility på gräs enligt Rusta style som de kallade det. Alltså Rustahinder, Rustaslalom osv. Jag kände mig galet sugen. Fick höra att två av mina agilityvänner skulle träffas på Himpafältet i Norrköping och träna lite idag så jag fick hänga på. Jag kunde ju till och med bidra med två konhinder och en tunnel:). Vi trotsade kyla, blåst och till och med lite snöfall och fick känna hur underbart skönt det var att träna på gräs. Hundarna var också superlyckliga. Man såg vilken skillnad på grepp det var för dem och hur de verkligen kunde trycka på ordentligt. Lycka! Med Winna tränade jag dessutom lite rallylydnad. Det gick fint men jag kunde konstatera att vi behöver grästräning även där.

Snöläget på dagens skogspromenad. Man undrar ju om det aldrig ska försvinna.

2 kommentarer:

Carina sa...

Tjohooo vi har tränat ute!!!

Linda, Inez, Drömma sa...

Rustastyle är inte dumt du!