28 april 2013

Rallylydnadstävling Söderköping

För första gången var det dags för Söderköpings BK att arrangera en rallylydnadstävling. För andra gången var det dags för mig och Winna att tävla. Jag var inte det minsta nervös, men eftersom det gick så bra förra gången hade jag klart högre förväntningar den här gången.

Efter lång väntan var det vår tur. Jag hade jobbat en hel del med hennes kontakt innan för hon är extremt nosig just nu. När vi då skulle gå in på banan kändes hon inte alls på tå som hon brukar. Hon nosade inte men hon var heller inte sådär glatt trippig som jag älskar när hon är.

Vi gick i mål och jag kände att det definitivt borde leda till ett kvalificerat resultat men vi kan så mycket bättre. Det blev nog lite för mycket jobbat innan och för lång väntan. Svårt att hitta lagomnivån på uppvärmning när allt är nytt. Men vi lär oss lite i taget.

Trots känslan av att inte ha presterat så bra som vi kan fick vi 96 fantastiska poäng och hamnade på en tredjeplats. Verkligen ett resultat att vara stolt över. Tre av minuspoängen var förarfel och berodde på att jag glömde samla fötterna vid sitt-gå-runt. Hur klantigt som helst av mig, men ärligt talat behöver jag nog läsa reglerna lite om hur varje moment ska utföras för det finns en hel del osäkerhet där.

På onsdag är det dags för nästa rallytävling. En dubblerad nybörjarklass i Eskilstuna. Om vi lyckas få ihop ett kvalificerat resultat där blir vi klara för uppflyttning till fortsättningsklass. Där finns en hel del moment som vi inte har tränat på och ett av dem fick vi prova på idag när fortsättningsklassen var slut. I åttans frestelse ingick denna lilla kompis :)

Vilken fantastisk helg vi har haft. Cert och SM-pinne för Elvira och kvalificerat resultat för Winna. De är duktiga mina små flickor. Tack Linda Ritzén för fina rallybilder.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Ni jobbar verkligen bra! Grattis igen!