9 mars 2013

Tävling i Linköping

Jaha, så har vi varit och tävlat igen. Bara Elvira och jag den här gången. Winna var med förstås men bara för att heja på. Det var ganska kluriga banor och inte särskilt många hundar kom i mål. Tyvärr inte vi heller i agilityklassen. Starten var precis likadan som i klass två förra månaden, dvs man skulle passera en tunnelöppning och ta den som låg längst bort. Det är uppenbarligen ett problem både för Elvira och Winna, eller mera troligt, ett problem i mitt huvud. Elvira gjorde precis som Winna förra gången, alltså tog den första tunnelöppningen = disk. Vilken besvikelse. Direkt på det tog hon en flygtur ut från gungan också. DET är inget som brukar hända. Resten av svårigheterna fixade vi så förutom strulet i starten och en del hopp efter balansen tycker jag loppet gick riktigt bra.



Hoppklassen kändes inte omöjlig alls men hade en svår slalomingång. I det här loppet går Elvira riktigt, riktigt bra och det känns så himla fint. Synd bara att jag, klantskalle jag, placerar mig hur fel som helst vid slalomet. Elvira har ingen chans att gå rätt där så det blev en femma. Så jättesynd. Vi hade haft alla chanser i världen att placera oss högt upp i resultatlistan om bara jag inte vore så jäkla kass. Då bidde det bara en 19e plats. Tyvärr blev bara halva loppet filmat.

Tänk om Elvira kunde gå så här bra varje gång vi tävlar. Utan en massa hopp. Då skulle agilityn vara mycket enklare för då skulle jag kunna placera mig som jag vill istället för att vimsa omkring och akta mig för henne.

Dagens besvikelse är i alla fall artisten som vann svenska Mello. Robin Stjernberg. Urk.

2 kommentarer:

Ann sa...

Nä du är inte kass alls!! Hopploppen var JÄTTEFINT och slalomet kom lite plötsligt på så det var lätt att komma i vägen.

Maria sa...

Du är snäll du :)