23 mars 2013

Agilityns framtid

Jag blir mörkrädd när jag följer utvecklingen i striden om hur agilityn ska vara organiserad i framtiden. Det har blivit någon form av personlig vendetta där de inblandade är riktigt elaka mot varandra. Man får väl ändå tro att alla parter strider för något de tror är agilityns bästa, men som det ser ut just nu tror jag många drar sig för att engagera sig eller uttrycka någon form av åsikt. Då finns risken att man blir påhoppad både i verkligheten och i alla möjliga sociala medier eller kanske till och med i någon tidning. Imorgon ska östgötaklubbarna träffas för att prata om de förslag som finns och hur man ska ställa sig till dem. Jag kommer inte vara med på mötet för jag åker till Kungsör och tävlar istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen helt hemskt!! Jag kollar ju inte agilitylistan längre så jag har inte själv sett vad som skrivs, men hör att många klagar över påhopp :( /Lotta