9 februari 2013

Kvällstävling

Så här glad har jag känt mig idag. Sovmorgon en tävlingsdag hör inte till vanligheten. I synnerhet inte när man dessutom ska resa till Stockholm, eller för att vara noggrann, Upplands Väsby. Tävlingen för small och medium började inte förrän kl 19. Passade mig alldeles utmärkt. Tävlingen gick i Stockholms Hundsportcenter och det har varit underbart att tävla inomhus där det är varmt och skönt, hyfsat rent och på en fantastiskt bra matta dessutom.

Bra förutsättningar alltså. Inte hjälpte det tyvärr. Elvira hade en klisterdag men agilityklassen kom vi ändå runt med en del fel. Tror vi hamnade på 17 plats. Hoppklassen hade ett riktigt klurigt slut där väldigt många diskade sig. Det hade jag stenkoll på hur jag ville lösa och det gjorde vi också. Tyvärr alldeles för tidigt i loppet. Missade visst hälften, haha. Så det kan gå. Det var länge sedan jag glömde banan så grovt. Inte mycket att göra åt, men lite synd var det allt.

Nu övernattar vi på Scandic och kollar ifatt på Mello. Imorgon blir det sovmorgon igen. Tävlingen börjar inte förrän 10.30:). Då är det lagtävlingar.

Inga kommentarer: