20 februari 2013

Genrep

Eftersom jag var ledig i måndags var det bara att pallra mig iväg till jobbet idag. Jag fick trösta mig med att det var kallt och blåsigt och att det var skönare att vara inomhus än att gå långa skogspromenader. Dessutom har dottern sportlov den här veckan så hundarna har sällskap hela tiden och det känns jätteskönt.

På kvällen var det dags för rallylydnadsträning och det här tillfället fick väl ses som genrep inför helgens tävling. Jag tog med alla tre hundarna även om jag egentligen borde ha lagt all tid på Winna. Jag hade faktiskt inte hjärta att lämna de andra hemma. Winna var lite överladdad i början men mot slutet gick det bättre. Theo var sugen men numera niger han snarare än sitter och fuskar sig igenom det mesta med glädje. Den glädjen saknar jag däremot hos Elvira även om hon absolut vill vara med och träna. Hon föredrar definitivt agility.

Eftersom jag inte kände mig färdig när träningen var över och jag dessutom märkte att Winna och jag hade lite dålig koll på vänsterspiral åkte jag hem, plockade fram koner, ställde upp dem på gatan och tränade vidare. Då gick det riktigt bra. Det vi är sämst på är nog SITT-STÅ, men vi har några dagar till på oss. Vi har definitivt gått framåt när det gäller LIGG-GÅ RUNT som var lurigt tidigare. På söndag gäller det att gå igång henne lagom mycket så att det där övertaggade går ur men inte så mycket att hon blir trött i huvudet...

Avslutar kvällen med chailatte och Greys Anatomy.

Inga kommentarer: