14 januari 2013

Höglöp

Jaha, då är vi där igen. Den där underbara veckan när Elvira höglöper och Theo är knäpp i skallen. Det stod väldigt klart imorse. Alltså blev det lite panikartat eftersom Elviras hundvakt är upptagen på annat håll. Hon fick helt enkelt följa med mig till jobbet. Men det gör hon så gärna även om det inte är överdrivet roligt att vara där.

På kvällen var Theo på behandling och han kändes riktigt bra. Skönt att höra. Sedan var det vår agilitymåndag. Förra veckan när det inte var vår tur var jag hur träningssugen som helst men idag hade jag mest lust att stanna hemma. Tur att jag inte gjorde det. Det var ju jättekul såklart.

Elvira var följsam och fin som jag önskar att hon alltid vore. Märkligt att hon alltid går som bäst vid löp och skendräktighet. Andra brukar ha problem med att hundarna är ofokuserade då men så känner aldrig jag. Winna var också duktig. Hon är så säker på saker som Elvira aldrig lär sig. De är så väldigt olika. Men var och en har sin charm. Jag är så glad åt mina tre små troll <3

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Skönt att du kan ta med Viran till jobbet när det krisar, undrar vad mina kunder skulle säga om jag släpade med mig mina ;)

Maria sa...

Ja, visst är det bra:). Fast det funkar ju tyvärr inte för mig heller när jag är hos kund vilket jag ska vara torsdag och fredag.