18 januari 2013

Ensam

Här sitter jag alldeles ensam. Ja, inte helt ensam förstås. Jag har ju mina tre pälsklingar. Men i alla fall utan mänskligt sällskap. Det är ganska skönt faktiskt. Det händer typ aldrig annars. Sambon är på jobbfest och dottern är på skolfest. Hoppas de har kul båda två.

Gillar inte riktigt kylan som har drabbat oss igen. -18 grader är på tok för kallt. På hemvägen från Linköping pendlade temperaturen mellan -12 till -21. Snacka om köldhål här och där. Jag hade tänkt gå en lång skön promenad när jag kom hem, men nej, det gick inte.

Måste förresten visa hur lilla Winna bjuder ut sig till Theo. Hon liksom puttar på honom med nosen mot bogen och det gillar han inte. Det är minsann inte bara hans fel att det är livat här hemma. Han vill mest bara ha Elvira.

Inga kommentarer: