5 januari 2013

Om Kistadagarna

Det har varit så himla kul att komma iväg och tävla. Det har varit jätteroliga banor om än ganska svåra. Dock bra förutsättningar för oss att ta pinnar. På snabba lätta banor räcker inte våra tider riktigt och det gäller båda lagen.

Elvira har varit fantastisk i helgen. Tre nollade lopp och ett med 10 fel. Jag skulle så gärna ha velat stanna kvar åtminstone en dag till och tävlat individuellt med henne. Hon har inga svårigheter att hantera den hala mattan och det är jätteskönt.

Winna har också varit jätteduktig i helgen. Tre nollade lopp och tre diskade. Jag är dock ganska säker på att jag hade kunnat lyckas ännu bättre med henne i laget om jag inte hade sprungit med dubbla hundar. Jag har helt enkelt för dålig kondition för att orka springa med två hundar i samma lag. En tydlig indikation på att jag måste ta tag i mitt liv både viktmässigt och konditionsmässigt.

Divan har verkligen visat vad hon går för. Tre nollade lopp och ett diskat. Detta tillsammans med mig som hon egentligen inte känner alls. Under helgen har vi dock skapat en jättefin relation och hon visste precis vem hon hörde ihop med. Det har varit riktigt roligt att få köra med henne. Hon är hur duktig och säker som helst och världens bussigaste hund om man bara ger henne bra förutsättningar och tydligt talar om vad man vill att hon ska göra.

Bottennappet var I(bi)shotellet i Kista. När vi kom i onsdagskväll var det alltså ingen värme alls på rummen. De låg dessutom i markplanet så golven var verkligen iskalla. Det enda de kunde erbjuda oss var extra täcken. Jag lovar att det inte var varmare än 13-14 grader i rummen. Usch och fy så vidrigt. Jag sov inte många timmar den natten kan jag lova. Förutom kylan var Divan orolig och pep större delen av natten och A var förkyld och snarkade nästan hela tiden:).

Till andra natten fick vi tack och lov byta rum. Vilken skillnad. Nu hade dessutom Divan kommit till ro. Trodde att jag skulle sova som en stock, men icke. Nu var det Elviras tur att störa nattsömnen. Hon fick kli i sina öron och då kunde inte hon komma till ro utan skakade på huvudet och var fladderöra mest hela tiden. Jag som vanligtvis alltid har med öronrens för säkerhetsskull hade naturligtvis glömt det hemma. Så typiskt. Jag var alltså ganska trött när jag kom hem igår och somnade så fort jag lade huvudet på kudden.

Kan väl tillägga att vi fick tillbaka pengarna för första natten. Dock inte hundtillägget på 125:- med motiveringen att "hundarna fryser ju inte". Nähä, gör de inte? Både Elvira och Divan var tvungna att ha täcken på sig för att inte ligga och huttra.

Inga kommentarer: