20 januari 2013

Firat sambo och svägerska

Vilken skillnad att idag vakna till cirka 4 minusgrader jämfört med gårdagens -20. Härligt, härligt. Man kunde till och med känna solen värma. Jag längtade verkligen ut i skogen. Men vi skulle fira sambons och svägerskans födelsedagar vid ett-tiden och jag skulle hinna baka lite innan så till skogen hann vi inte. Lyllos mig så firade vi hemma hos svägerskan så det var inte så särskilt mycket andra förberedelser jag behövde ägna mig åt. Lyllos Theo också som fick följa med på kalaset medan tjejerna fick vara hemma.

Efter firandet var det tjejernas tur att vara lyckosamma. Då tog jag med dem till Petersburg. Vad gjorde väl det att det började skymma. Det var vackert ändå. Dessutom tog jag med en plastpåse som jag kunde åka på i backen som finns där. Det var roligt för både mig och hundarna. De sprang som galningar. Själv blev jag alldeles trött när jag hade tagit mig upp för backen ett antal gånger. Taskig kondis. Bra träning.

Inspirerad av en massa andra bloggar och Facebookinlägg om gymbollar fick hundarna träna upp sin kvällsmat på just en sådan. De var duktiga alla tre. Känns som extra bra träning för Theo som ju är lite dåligt musklad och inte tränar så mycket för övrigt.

Inga kommentarer: