22 januari 2013

Ångerapport

Som jag skrev igår gick mitt tåg 06.27 imorse. Tidig morgon alltså. Tåget gick i tid och var i tid till Stockholm inför mitt första byte. Därifrån blev vi några minuter sena och sedan blev det mer. På vägen mot Arlanda och sedan Uppsala var det diverse stopp pga det ena eller andra. Det gjorde att jag blev drygt en halvtimme sen till Sundsvall vilket gjorde att jag missade tåget till Ånge. Det var bara att vänta på nästa avgång - två timmar senare. Som plåster på såren fick jag 100:- att handla för på Pressbyrån som låg i stationsbyggnaden. Det blev alltså en delikat Pressbyrålunch.

Blir man två timmar sen till mötet får man också jobba sent på kvällen, men nu orkar jag inte mera. Behöver några timmars skönhetssömn så jag är pigg och glad och orkar med att hålla utbildning imorgon.

Inga kommentarer: