21 december 2012

Mätta i magen

Så här tråkigt får man ha det den här fredagkvällen. Inga långa promenader, ingen träning med godis som belöning, inget bus och lek. Det är straffet när man har ätit kopiösa mängder hundmat. Det är inte jättebra att hitta en säck med hundmat, gnaga hål på den och sedan äta tills det inte går mera. Jag hatar mig själv för att jag ens har gjort det möjligt för dem att utsätta sig för det här. Det konstiga är att den där säcken har stått där länge, bakom en dörr i tvättstugan och de har aldrig tidigare visat något intresse för den.

Ringde till Valla för att höra vad de hade att råda mig till. Ta bort vattnet (de hade redan druckit massor), håll dem i stillhet och håll koll på hur de mår. För att ta det säkra före det osäkra var jag välkommen dit för att ge dem kräkmedel. Varför ska sådant här alltid hända när det är helg? Valla har bara öppet till 21.30 och sedan är vi hänvisade till Strömsholm. Dit är det låååångt. Det känns inte lätt att fatta beslut om hur jag ska göra.

Inga kommentarer: